Följande text är en Pressrelease av CeraVe Nordic gällande Alvar Myhlbacks ambassadörskap.
Hudvårdsvarumärket CeraVe, som vill att det ska vara okomplicerat att ta hand om sin hud, presenterar nu sin nya ambassadör för Sverige: den 18-årige supertalangen Alvar Myhlback. Som en av Sveriges mest lovande stjärnor inom längdskidor, symboliserar Myhlback en ökande konsumentgrupp för hudvårdsmärket. Ambassadörskapet kommer bland annat att synas i CeraVes sociala medier och i Myhlbacks egna kanaler.
Den svenska skidtalangen Alvar Myhlback har en rad betydande framgångar i ryggen. Myhlback blev med sin tredjeplats i Vasaloppet 2024 som 17-åring den yngsta någonsin att stå på podiet. Redan som 16-åring år 2022 tog han silver i sprintstafett på Svenska Mästerskapen. Under 2024 har Myhlback även två guldvinster i juniorvärldsmästerskapen, i både 10 km klassisk stil och stafett. Myhlback ger sig nu in på en ny arena; i och med att han är ny ambassadör för det dermatologiska hudvårdsvarumärket CeraVe, som blivit en favorit bland unga världen över. Det tvååriga ambassadörskapet inleds nu i september och sträcker sig över två säsonger fram till april 2026.
“Många av oss som bor i Sverige och Norden lever ju en väldigt aktiv livsstil utomhus i kallt klimat, vilket är särskilt sant för mig som längdskidåkare. Den livsstil jag lever, med mycket träning både inomhus och ute i den kalla luften, gör det extra viktigt för mig att ta hand om min hud med produkter som är både lätta att förstå och använda. Jag är oerhört peppad på att börja jobba med CeraVe och ser fram emot att få dela allt tillsammans med alla kunder och följare” säger Alvar Myhlback.
“Vi är otroligt glada och stolta över att inleda ett samarbete med Alvar och hans team. Som en av våra varumärkesambassadörer i Sverige, representerar han en allt mer växande konsumentgrupp; unga män som är medvetna om vikten av att ta hand om sin hud med pålitliga, effektiva och okomplicerade produkter. Med bakgrund i vårt dermatologiska ursprung vill vi på CeraVe att det ska vara enkelt att ta hand om sin hud på bästa sätt, oavsett om man har en aktiv livsstil som utsätter huden för påfrestningar eller inte”, säger Alexandra Jonerheim, Social Brand Manager, CeraVe Nordics.
I början av året var CeraVe stolta att presentera värdskap för 2024 års upplaga av Vasaloppet 45, loppet där professionella skidåkare och motionärer möts för att ta sig an en del av det historiska och prestigefyllda skidspåret mellan Sälen och Mora. Nu ökar hudvårdsmärket sitt engagemang ännu mer och går in som helårssponssorer för Vasaloppet 2025 med fortsatt värdskap för Vasaloppet 45. Under Vasaloppets vintervecka hittar du CeraVe i spåret där de peppar deltagarna, i mässan där härliga produktprover kommer att delas och tävlas ut, samt i form av en pop-up shop där deltagare och besökare kommer kunna köpa CeraVes produkter.