Oakley, en global föregångare inom sportglasögon, offentliggör sin roll som offical eyewear partner och ny huvudpartner till SHL.
SHL:s vision är att 2030 vara världens bästa ishockeyupplevelse. Starka partnerskap och samarbeten ska hjälpa oss att uppfylla vår vision, och vi är oerhört stolta över att nu kunna presentera varumärket Oakley som ny Official Eyewear Partner till SHL. Tillsammans ska vi stärka upplevelsen, relationerna och utbudet till SHL-klubbarnas supporters och de fem miljoner svenskar som sympatiserar med ett lag i SHL.
Oakleys närvaro på arenan kommer att vara genomgripande. Detta inkluderar strategiska reklamvisningar på mediekuberna vid samtliga arenor, framträdande Oakley-logotyper på isen samt att de agerar som avsändare för det nya konceptet "Assist of the Week’’.
– Med en lång global erfarenhet i hockeyvärlden, genom atleter och produkter, så ser vi verkligen framemot detta partnerskap tillsammans med SHL. Vi har en naturlig koppling till hockey genom våra högteknologiska visir och jag tror att med vår vilja att alltid ta de vertikaler vi jobbar inom till nästa nivå, att vi tillsammans med SHL kommer att kunna ta hockey- Sverige till nästa nivå’’, säger Malin Eriksson, Oakley Sports Marketing and Communication Manager.
– Vi är oerhört stolta över att knyta till oss Oakley som ny Official Eyewear Partner till SHL. Oakley är redan starkt positionerade globalt som ett prestigevarumärke inom sport och eyewear. Samarbetet med SHL syftar till att ytterligare stärka positionen gentemot vår stora och breda målgrupp. Samarbetet med Oakley passar perfekt in i vår strävan att internationalisera ligan och knyta till oss internationella partners, säger Peter Allvin, kommersiell chef på SHL.
Inlägget är taget från SHL's nyhetsarkiv.